Pomoc w aktywnym poszukiwaniu pracy

WSKAZÓWKI O TYM JAK SKUTECZNIE ZAPLANOWAĆ POSZUKIWANIA PRACY

  1. codziennie spisuj sobie listę „rzeczy do zrobienia” – zaplanuj sobie to, co masz zrobić by znaleźć pracę,
  2. składaj swoje zgłoszenia wczesnym rankiem, to zrobi dobre wrażenie i da Ci czas na wypełnianie kwestionariuszy, stawianie się na rozmowy kwalifikacyjne,
  3. dzwoń do pracodawców, by dowiedzieć się, w jakich godzinach najlepiej pytać o pracę, niektóre firmy przyjmują podania tylko o pewnych godzinach i w wybrane dni tygodnia,
  4. zapisuj sobie wszystkich pracodawców, z którymi się kontaktujesz, notuj daty zgłoszenia się do nich, nazwiska osób z którymi rozmawiałeś i wszystkie specjalne uwagi o kontaktach, jeśli tylko jest to możliwe, zgłaszaj się jednocześnie do kilku zakładów pracy w tym samym rejonie, oszczędzi Ci to czasu i pieniędzy,
  5. bądź przygotowany, noś ze sobą „wzór” podania o życiorysu, długopis, adresy i informacje o wolnych miejscach pracy – nigdy nie wiadomo, kiedy „trafisz w dziesiątkę”,
  6. natychmiast chwytaj każdą możliwość, jeśli dowiesz się o wolnym miejscu pracy pod koniec godzin urzędowania, dzwoń od razu – nie czekaj do następnego dnia !
  7. rozgłaszaj wieści, powiedz wszystkim znajomym, że szukasz pracy, utrzymuj kontakty z przyjaciółmi i z każdym, kto może Ci pomóc znaleźć pracę, natychmiast sprawdzaj wszystkie nowe możliwości,
  8. czytaj broszury i inne publikacje o tym, jak znaleźć pracę, czas jaki spędzisz na czytaniu tych materiałów, zaoszczędzi Ci dużo czasu w trakcie poszukiwań.